Äntligen i Malaysia :))

Kl 12 i torsdags så kom vi då äntligen iväg.
Trötta ungar utanför Ibis hotell i Amsterdam i väntan på flygbussen till Schiphol. Resan var, låååång, drygt elva timmar, tur man kan titta på film, hann med 4 st, då går ju tiden lite fortare iaf :).
Stoort flygplan.

Landade vid halv 6-tiden o åkte direkt till hotellet, fick våra rum på en gång o frukost. Aptrötta, men vi stack iväg o shoppade lite när affärerna öppnade för att hålla oss vakna.
Mitt o Jennifers rum, liite större än Ibis :D. Nu har vi shoppat, solat o haft det bra i flera dagar, imorgon kväll flyger vi vidare till Sydney, NU börjar äventyret....
KL Tower, här var vi o åt igår i den snurrande restaurangen, medans världens oväder blixtrande utanför. Häftiga åskväder har det varit nästan varenda kväll. Bilder på tvillingtornen kommer, de ligger på Johans kamera :)

Försvunnen resväska :(

Landade i Amsterdam vid femtiden, hämtade alla resväskor, MEN Jennifers väska kom aldrig!!! Vi gick direkt o anmälde, Haaaans på flygplatsen misstänkte att de lastat om fel väska, eftersom vi bytte flight efter vi checkat in o vi fick beskriva väskorna så de kunde lasta om dem. Förhoppningsvis skulle den komma med det plan vi egentligen skulle ha åkt med. Vi bokade hotell o ringde Haaaans o talade om vart vi skulle bo över natten, de skulle köra ut väskan om den kom. Åkte till hotellet, slappade o käkade. På kvällen fick vi veta att väskan skulle komma melllan 22-24, den hade kommit med nästa plan! Yiiipee, äntligen kunde Jennifer få rena kläder!

Försenad flygresa

Ja, vi kom ju aldrig iväg i onsdags morse som vi skulle...Vi klev upp halv 5, tog oss till Arlanda, checkade in o åt frukost. Klev ombord på planet nästan i tid, vi skulle bara bli 10 min försenade. Taxade ut o kaptenen meddelade att man bara skulle kolla nån ventil på den motor som man precis bytt. Det kom en tekniker...som inte godkände ventilj**eln!!!!! Vi kunde inte starta. Till slut fick vi gå av planet o vänta vid gaten. Meddelande skulle komma senare om hur det skulle bli. Väntade o väntade. Till slut fick vi veta att vi kunde få flyga till Amsterdam via Köpenhamn kl 16 eller KLM hela vägen, men KLM hade inga platser kvar i Business Class o eftersom mamma, Jörgen o Johan betalt ganska mycket för sina biljetter så valde vi att flyga via k-hamn för att slippa sitta kvar på Arlanda. SAS bjöd iaf på mat :). Framemot ett började vi gå mot gaten igen efter att återigen ha checkat in. Johan skulle bara fråga nåt i informationen, men det tog jättelång tid, vi undrade vad de skulle strula med nu då. Då kom de tillbaka o sa att vi kunde få åka kl 15 direkt till A-dam istället, de hade satt in ett större plan :)))))) Så kl 15 lyfta vi äntligen mot Amsterdam.

Vi är framme :)

Jodå, vi har landat, ett dygn försenade, har bara varit alldeles för trött för att blogga, men ett längre inlägg om allt strul kommer snart.....

hehe, tom bilder kan jag :)